Vijf voordelen van Meraki voor non-profitorganisaties

Voor non-profitorganisaties met meerdere vestigingen, zoals scholengemeenschappen en zorginstellingen, is IT meestal geen core business. Tenminste, niet in de ogen van het management. De IT-teams en resources zijn relatief beperkt, terwijl het netwerk in toenemende mate het kloppende hart van de organisatie is. Waarom is Cisco Meraki juist voor deze situatie geschikt?

  1. Gecentraliseerd beheer

Cisco Meraki biedt gecentraliseerd management via één gebruiksvriendelijk browser-based dashboard. Dankzij het ingebouwde multi-site management hoeft u niet voor elk wissewasje een IT’er op locatie te laten komen. U beheert het hele netwerk juist vanaf één plek, waardoor het IT-team zich kan concentreren op issues die de gehele organisatie vooruit helpen.

  1. Automatische alerts, probleemoplossing en updates

Cisco Meraki biedt geautomatiseerde alerts, probleemoplossing, updates. Zo bent u tijdig op de hoogte van problemen, die vervolgens automatisch worden verholpen. Uw netwerk blijft future-proof, doordat updates en nieuwe features periodiek worden gepusht vanuit de cloud. Nooit meer handmatig updaten dus. U verlaagt de overheadkosten en verhoogt de IT-efficiëntie.

  1. Veilig

Wanneer gasten en leerlingen geen toegang mogen hebben tot het administratieve netwerk, kunt u dankzij Cisco Meraki het netwerk eenvoudig splitsen in een leraren- en een leerlingenomgeving. Traceer devices tot op het acces point nauwkeurig en blokkeer dreigingen nog voor ze het netwerk bereiken. Is er iets gestolen? De naadloos geïntegreerde MV security camera’s van Cisco Meraki maken het dankzij Motion Search eenvoudiger de dader op te sporen.

  1. Schaalbaar

Het draadloze netwerk van Meraki is modulair opgebouwd, waardoor deze snel op en af te schalen is. Nieuwe Meraki-hardware kan eenvoudig aan het netwerk worden toegevoegd door ongetraind personeel, waardoor uw IT’ers geen kostbare tijd hoeven te spenderen aan het reizen naar de verschillende locaties.

  1. Eenvoudig

Cisco Meraki-producten zijn ontworpen voor intuïtief cloud-management en kunnen snel worden uitgerold. Zo gaat dat in zijn werk:

  • Draadloze access points, switches en security appliances worden geleverd bij de vestigingen.
  • De devices verbinden zich na aansluiting automatisch met de Cisco Meraki-cloud. Deze registreren zich via uw netwerk en downloaden, indien beschikbaar, hun configuratie.
  • Via het browser-based dashboard wordt het hele netwerk zichtbaar. U kunt met slechts een paar klikken uw hele netwerk configureren, analyseren en beheren.
  • Terwijl firmware-updates naadloos via de cloud worden uitgerold, worden taken als RF-optimalisatie en VPN-configuratie geautomatiseerd.

Is uw organisatie toe aan een inzichtelijke, moderne manier van IT-beheer? Neem dan contact op met een van de Meraki-experts van Comstor.

Meer weten?

Wilt u weten hoe u een prettige werkomgeving voor werknemers creëert? U leest het in de whitepaper ‘Prettig werken mogelijk maken’.